€ 11.476,25

Juli 2017 – Noordkaapbicycle  3250KM …… Kloosterhaar

Help mee!
André Olsman
>>Klik hier om te sponsoren<<

€ 11.476,25

Vandaag in Amstelveen geweest bij KIKA. Daar werden we warm ontvangen door Claire en haar collega’s. Het bedrag dat wij met Fietsen voor KIKA hebben binnengehaald bedraagt € 11.476,25. Het team van KIKA is hier super blij mee. Hierbij wil ik, ook namens KIKA, iedereen bedanken voor zijn of haar

Zondag 23 Juli 2017

Bedankt allemaal 👍

Zaterdag 22 Juli 2017

Dag 19: Ik werd vanochtend wakker met een fikse regenbui 🌧. Gelukkig duurde dat niet zo lang en kwam de 🌞 erbij. Een bijzondere dag vandaag. Het laatste stukje van mijn KiKa monstertocht. Na een kleine 20 kilometer stond mij de eerste verrassing te wachten. Een aantal chauffeurs van Schepers Jumbo

Vrijdag 21 Juli 2017

Dag 18: Moin, moin! Vanochtend wakker geworden door het gekraai van de Duitse haan 🐔. Lekker met m’n gezin aan het ontbijt en toen weer op m’n fietsie gestapt. Het weer was super vandaag 😅, 26 graden. Veel fietspaden en de wind mee. Halverwege de route werd ik door familie

Donderdag 20 Juli 2017

Dag 17: Vanmorgen met droog weer vertrokken. Na enkele kilometers passeerde ik de 3000 kilometer grens. Even tijd voor een foto! Daarna kreeg ik een bui op de kop. Regenjasje aan en weer gaan met die banaan. Even later bij Lunestedt reed ik mijn achterband lek, er zat een steentje

Woensdag 19 Juli 2017

Dag 16: Na een goed ontbijt heb ik de camping aan de Plöner See verlaten. Ik ben richting Glückstadt gefietst waar de veerboot 🛳 over de Elbe gaat. FILE!!! Daar werden wij door Jenny en Inge ter Voorde opgewacht. Een geweldige verrassing! Na de overtocht gezamenlijk een bakkie gedaan ☕. Van

Dinsdag 18 Juli 2017

Dag 15: Vanochtend met een lekker zonnetje vertrokken. 17 graden, een goed begin. In Denemarken is het redelijk ontspannen fietsen, omdat er veel fietspaden zijn. Daardoor hoef je minder op het andere verkeer te letten die langs je racen. Met de veerboot Rødby – Puttgarden op naar die heimat 🇩🇪

Maandag 17 Juli 2017

Dag 14: De beheerder van de camping gaf mij gisteravond een aardige donatie voor KiKa. En blijkbaar had hij het verhaal gedeeld met andere campinggasten. Even later klopte onze camping buurvrouw aan de deur en stopte mij ook wat cash toe voor KiKa. Heel bijzonder hoe onbekenden je onverwachts steunen.😀

Zondag 16 Juli 2017

Dag 13: Vanochtend uitgezwaaid door de familie Bramer. Door hun zijn de overnachtingskosten aan KiKa geschonken 👍. Het was 19 graden en wat miezerig weer. Niet veel later begon het harder te regenen en was ik genoodzaakt om mijn overschoenen en regenhes aan te doen. En het regende tot aan

Lees meer..

André onthalen op zaterdag 22 juli, ben jij er ook bij?

Beste mensen, Wij hopen André op zaterdag 22 juli, tussen 15.00 en 16.00 uur, bij ons thuis te onthalen na zijn monstertocht van circa 3250 km  . Om een kleine inventarisatie voor zijn aankomst te kunnen maken, laat even weten of je erbij bent! Stuur een e-mail (aantal personen) naar

Zaterdag 15 Juli 2017

Dag 12: Vanochtend wakker geworden met een prachtige strakblauwe Zweedse lucht. Alweer een ontbijtje in de buitenlucht, wat wil een mens nog meer? Maar voor vertrek eerst nog ‘even’ de pop-up tent opruimen waarin mijn broer vannacht sliep. Zo’n pop-up tent opzetten is een makkie, maar opvouwen …. ik zeg

Vrijdag 14 Juli 2017

Dag 11: Vanochtend een lekkere traktatie gehad bij het ontbijt voor de 2000 kilometer prestatie. Na de zware dag van gisteren, heb ik het vandaag wat rustiger gedaan. 100 kilometer minder dan gisteren. Het was een zonnige dag, 25 graden, en er was weinig wind. Het landschap hier in het

Donderdag 13 Juli 2017

Dag 10: Ik heb een goede nachtrust gehad. “Sloap’n as’n os’n 😴” Na weer een stevig ontbijt, ben ik om 10.15 uur op de fiets gestapt. Een deel van de route,  de autoweg Enköping/Eskilstuna, was erg druk. De begeleidende auto moest regelmatig een parkeerhaven opzoeken om het verkeer voorbij te

Woensdag 12 Juli 2017

Dag 9: Zo weer een stuk dichter bij huis. Vandaag 183 kilometer gefietst. En inmiddels ben ik over de helft van de monstertocht, zoals Dianne deze uitdaging noemt. 😀 Op sommige stukken van de route had ik flink de wind tegen, en heb ik een beste bak water op de

Dinsdag 11 Juli 2017

Dag 8: Het is goed te merken dat ik steeds verder weg fiets van het hoge noorden. Het begint hier rond 23.00 uur te schemeren. In het hoge noorden werd het ’s nachts helemaal niet donker. Vanmorgen bij het vertrek van de camping stonden andere campinggasten foto’s te maken en

Maandag 10 Juli 2017

Dag 7: Ik heb vannacht redelijk geslapen, het bed was nou niet direct om over naar huis te schrijven. Maar ja, een kleinigheid hou je altijd. De nevel bleef lang hangen boven het meer en de zon sliep nog. In de route van vandaag zaten nogal wat stijgingen met uiteraard

Zondag 9 Juli 2017

Dag 6: Na een goede nachtrust in een Stuga bij Nederlandse camping eigenaren ben ik om 10 uur vertrokken. De plek was mooi gelegen aan een meer en de temperatuur was 18 graden. Toen ik vertrok begonnen de klokken van de kerk, die naast de camping stond, te luiden. Een

Zaterdag 8 Juli 2017

Dag 5: Vandaag maar eens met de helmcamera gefietst. Het weer is super, en mooie plaatjes genoeg om vast te leggen. Het Bargnspop in Kloosterhaar was vandaag voor de 25 ste keer en helaas kon ik daar niet bij zijn. Ik heb ze via Facebook een felicitatie gestuurd. Om tien

Vrijdag 7 Juli 2017

Dag 4: Ik kwam vanochtend naar buiten en dat leek goed! Blauwe lucht en een zonnetje 🌞. Alhoewel het nog maar 11 graden was. Op weg naar de bestemming van vandaag, Lulea. Dat ligt aan de noordwest kust van de Botnische golf. Bij het passeren van de poolcirkel een korte

Donderdag 6 Juli 2017

Dag 3: Vanmorgen fris opgestaan. Direct uit het raam gekeken en dat zag er goed uit. Alhoewel het maar 7 graden was. Ik heb nog een paar foto’s genomen van de wit besneeuwde bergen en de mooie Finse omgeving. Mijn route ging vandaag door Finland richting Zweedse grens. Na de

Woensdag 5 Juli 2017

Dag 2: Na de lange saaie fietsdag van gisteren, was de teleurstelling vanmorgen groot toen ik wakker werd. REGEN! Eerst een goed ontbijt, de fietskleding aangetrokken en toen opgestapt. Bij vertrek was de temperatuur 8 graden, maar algauw merkte ik dat de temperatuur zakte. Na 60 kilometer noodgedwongen een kleine

Dinsdag 4 juli 2017

Dag 1: Na 3 lange dagen in de auto zijn we aangekomen in Hönnigsvag voor de laatste overnachting. Na even bijpraten en de bus bestickeren, onder de wol. Vanmorgen om 6 uur opgestaan en gereed gemaakt voor vertrek naar het Noordkaap plateau. Dikke mist, koud en miezerig helaas. Alleen nevel

Sponsor aan het woord: Kraanverhuur Lenters

Kraanverhuur Lenters bestaat sinds januari 2000 en is ontstaan door de overname van De Lange Kraanverhuur. Wij zijn actief in de logistieke dienstverlening voor twee vaste opdrachtgevers. Dit gebeurt door middel van mobiele kranen met diverse hulpstukken, waaronder palletvorken. Ik ken André al vanaf zijn jeugd, toen hij op zijn

Sponsor aan het woord: Ardesch Sloopwerken

Wij zijn een sloopbedrijf dat zich bezig houdt met het slopen van gebouwen, saneren van asbest en het opruimen van brandschade. Ons bedrijf is opgericht in 1959 door onze opa, in 1988 overgenomen door onze vader en in 2009 door ons (Yoran en Lana Ardesch) voortgezet.   Bij de vorige